Grand Prix Paris 2011

Alles over Magic Toernooien. (reports, uitslagen, afspraak verzamelen, vervoer, ...)
FlyingFreak
Legend

Re: Grand Prix Paris 2011

Post by FlyingFreak » Mon Feb 14, 2011 2:35 am

Heel erg zwakjes gespeeld op de GP, wss mijn slechtste toernooi in jaren -> 2-3 drop

Vandaag dan 5-1 begonnen op de PTQ (204 man, 8 ronden), gespeeld voor top 8 maar verloren op een foutje (dat zeker kon vermeden worden indien ik wat getets had).

Toch een super leuk weekend gehad :lol:, beste GP-trip ooit! + zalige organisatie!!!
jan64
Legend

Post by jan64 » Mon Feb 14, 2011 8:43 am

Ik heb, net als Wim ( :P ), 3-3 gespeeld op de GP.
Mijn deck was gemiddeld, dus een gemiddeld resultaat.
Jammer voor wim, die met 2x 3-0 begon ( 3 byes ), en dan 3 losses opstapelde... Die 3-3 moet veeeeeeel harder aankomen dan de mijne...
Van mij: 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, 3-2, 3-3...

Maar het de trip was zalig !
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
Blancoke
Planeswalker

Post by Blancoke » Mon Feb 14, 2011 7:05 pm

Jammer voor wim, hij verdiend het echt met de moeite die hij steekt in magic

En ja jonathan
(over vincent lemoine die top 8 op pt) Zondag kan ge hetzelfde zeggen over mij xd
En dan ferm op je bek gaan, ewel zeg :D

Wel mooie prestatie op ptq, jammer van dat foutje maar dat krijgen we er wel uit voor de komende ptq's :).
Image
jan64
Legend

Post by jan64 » Mon Feb 14, 2011 10:37 pm

Idd, Wim verdiende echt wel een dag 2 !!!
Waar is de tijd dat ik iets beter was dan hem... Dat is ondertussen een tijdje gepasseerd :)
They laugh at us,
We laugh at them,
Image
FlyingFreak
Legend

Post by FlyingFreak » Mon Feb 14, 2011 11:07 pm

jan64 wrote: Waar is de tijd dat ik iets beter was dan hem...
huh welke tijd? :D
FlyingFreak
Legend

Post by FlyingFreak » Tue Feb 15, 2011 2:49 am

btw die gast waar ik heb tegen heb verloren in ronde 7 op de PTQ door die stomme fout van mij heeft dan de PTQ gewonnen ...
jan64
Legend

Post by jan64 » Tue Feb 15, 2011 7:52 am

FlyingFreak wrote:
jan64 wrote: Waar is de tijd dat ik iets beter was dan hem...
huh welke tijd? :D

Ik ben ongeveer 20 jaar ouder dan hem, dus reken maar uit :P :P
They laugh at us,
We laugh at them,
Image
Iceking
Legend

Post by Iceking » Tue Feb 15, 2011 8:33 am

jan64 wrote:
Ik ben ongeveer 20 jaar ouder dan hem, dus reken maar uit :P :P

magic bestaat nog geen 20 jaar é :twisted:
wolkens
Knight

Post by wolkens » Tue Feb 15, 2011 5:34 pm

heyhey, merci voor al de lovende woorden:
mijn verslagje

een prachtige treinrit richting torhout en brussel zetten een eerste positieve gevoel. dan nog wat eten inslaan in delhaize in brussel voor we de bus opgingen.
de bus zat nog niet halfvol toen we vertrokken richting parijs.

de eerste nacht verliep zeer rustig voor mij, maar de anderen hadden een ander gedacht erover... vooral jonathan had niet goed geslapen zei hij ??
we komen daar toe en geloof het of niet maar om stipt 9u worden de seatings uitgehangen... niemand die zich eraan verstond maar het was veelbelovend! ik zat op2 stoelen van wafo-tapa en toen hij zijn pool opende bleef hij maar vol bewondering ernaar kijken... mijn pool was een 0-3 drop pool.
2 maal naar links en ik kreeg wafo zijn pool... waaoowww, nice chit.

zwart
1x massacre wurm
2x grasp of darkness
1x spread the sickness
2x phyrexian rager
1x necrogen scudder

wit
1x phyrexian rebirth
1x divine offering
1x arrest
1x razor hippogriff
1x leonin skyhunter

artifacts
1x flayer husk
1x perilous myr
1x leaden myr
1x glint hawk idol
1x tumble magnet
1x moriok peplica
1x dross ripper
1x strand walker
1x trigon of thought
1x phyrexian juggernaut
1x lumengrid gargoyle

10 swamps
7 plains

eerste ronde award bye
getest met jonathan ik sla hem 6 keer dood, hij kan mij 1 keer in moeilijkheden brengen.

2de ronde award bye
beetje checken wie wat en waar er allemaal word gespeeld en ook jon, maarten en jasper gaan checken

3de ronde award bye
nu eens op zoek gaan naar de top tafels en de pro's in de mot houden!!

4de ronde:
ook mijn opp had 3 bye's gehad, dus heeft zijn deck ook nog niet gewonnen... ik verlies de dice maar toch wil hij op de play???
mijn curve loopt 2x zeer goed en ik sla hem 2x dood .
ik krijg vertrouwen in het deck

5de ronde:
een opp met 1 bye (zoals jonathan) zijn deck had dus al 3 rondes gewonnen, hij slaat me telkens snel tot op 10 en 6 levens en dan kwam 2x de redding: massacre wurm!!
3 a 4 beesten weg en 8 lifeloss. daarna gewoon doorbeaten tot hij 2x dood is.

nu begint alles te kriebelen, maar we blijven gefocust!!

6de ronde:
een zeer zelfzekere arrogante kerel, hij had geen bye's dus had zijn deck al 5 maal gewonnen. eerste spel curve ik zeer goed ik sla ik hem gewoon mooi dood door small creatures en mijn vele removal, ik verloor maar 3 levens. 2 de ronde mulligan naar 6 maar heb 3 swamps in de hand en massacre wurm, de 2 damage myr en de glint hawk.early game trek ik een plains bij zodat ik vlot kan aanvallen met e glint hawk, myr in verdediging. hij legde wa beesten af, ik liet wat doorkomen omdat de wurm toch zijn werk zou doen, en gebruikte mijn bijgetrokken removal voor de 3/3's en de 2/4 ...
ik sta op 8 en trek mijn 6de land, speel wurm en scoop van tegenstander...

waow... ik sta 6-0 en kon mijn ogen niet geloven!!!

ronde 7 tegen nen stomme chinees !!!
ronde 1 sla ik hem naar 12 maar dan speelt hij die stomme 5/5 die life 5 life gained per artifact die naar de grave gaat... aye
die had ik nog niet tegen gekomen en mijn removal kon enkel 4/4's aan... dan maar een arrest erop en er proberen rond spelen. toch krijgt hij 2 artifact naar de graveyard en staat hij op 22. ik krijg het moeilijk en trek mijn bommen niet, hij trekt de 5/5 draak voor 6 en ik kan devine offering spelen dus ik ga nu naar 14 leven. hij blijft doorslaan en ik trek niks meer bij. ik verlies mijn eerste game van het toernooi...

2de game: beiden curven goed en het is een spannende match. ik speel massacre wurm en hij gaat naar 5. de beurt erna speel ik de wrath en hij heeft nog 3 beetsen liggen, dood...

1-1 nu word het spannend

ik mulligan naar 6 op de play dus word het moeilijk.
beiden komen traag op gang en alles blijft wat stabiel. daarna maak ik een fout (volgens jonathan) en krijgt hij het overwicht. ik trek mijn bommen niet en word voorzichtjes over de voeten gelopen. 1-2 voor de chinees.

nu word het spannender.
ronde 8: tegen een waal, ben zijn naam al vergeten maar ik en bramco hebben er mee naar praag geweest...

ik wist dat het moeilijk ging worden!! op papier is hij beter of ik maar ik laat me niet doen.
game 1 is razend spannend, zijn deck doet bijna niks uitgenomen alles removen en destroyen... ik heb massacre wurm in de hand en hij heeft een trigon of infestation en een andere 3/3 bedreiging ofzo. ik heb hem snel naar 5 kleven geslagen en nu kan hij na het stabiliseren van het bord beetje per beetje van mijn leven afsnoepen maar beslist toch om iedere toer een 1/1 infect (hij was me aan het afmaken op damage dus hoefde hij dit niet te doen) op tafel te leggen. ik w8chte tot de beurt voor ik dood zou gaan tot zijn derde token in het spel kwam en toen hij go zei trok ik mijn kaart speelde massacre wurm en zei hij : NO, its not true...

1-0 voor de wim
2de spel is alweer spannend maar wint hij nu wel omdat ik niet veel trek uit genomen land...

we hadden nog 5 minuten voor game 3.
ik moet mulliganen naar 6.
ik moet mulliganen naar 5.

hij komt zeer snel op gang maar ik houd hemm toch af. time en 5 beurten. ik heb 1 kaart in handen met 5 mana. en hij maakt een 9/9 titan. hij dacht dat het binnen was maar ik kon zijn 9/9 destroyen en proliferaten. allez reageerde hij en pufte...
dus 1-1-1 (draw)
geen van beiden schieten hier mee op dus vroeg ik hem te scoopen. hij weigerde en vertelde me dat hij zeker favioriet was om het 3de spel te winnen. judge wou het scoreblad en dan besliste ik toch maar om te scoopen tegen hem zodat toch 1 van ons "belgen" zeker was van dag 2... HAD IK NIET MOGEN DOEN EN DOE IK NOOIT MEER !!!!!!!

ronde 9 game 1 was zo'n teleurstelling van manascrew enzo dat ik me begon op te jagen en dan deed mijn oponnent dit: hij tapt zijn creature schuuft hem 2x naar voor zonder iets te zeggen, dus dit betekend dat hij aanvalt in mijn opzicht. ik zeg ok, maar hij untapt zijn creature, ziet een equipment in zijn hand, legt hem in het spel equipt en decleared dan attack... dit gebeurde in ongeveer 10 seconden en ik heb meteen judge geroepen...
de judge called dat hij mij geloofde maar dat er in mijn opponents hand niets erop wees dat hij iets anders zou kunnen doen dan die equipment spelen attatchen en aanvallen dus liet hij het doorgaan... ik werd razend maar moet kalmeren en zei de judge dat het hier wel om dag 2 ging...

mss moet ik de headjudge erbij gehaald hebben maar dit deed ik niet. ik was klaar om geslacht te worden... ik verlies game 2 ook en sta dus 6-3
ik zei die laatste man nog beleeft wat er gebeurde en hij zei het gaat hier om dag 2 dus moet je ervoor gaan, en dat deed ik, juist of niet zei hij.!!!

ik zei hem vriendelijk dat hij dag 2 toch niet zou halen omdat hij vannacht naar zijn hotel wel onder de tram zou geraken dus dat hij niet al te veel hoop erop moest hebben dag 2 te spelen...

toen zei hij met een piepstemmetje, its not the way i normaly play, forgive me please ... (BUT I COULD KICK HIM IN THE NUTS)

daarna kom ik nog 3 maal die waal tegen. na de 9de ronde passeert hij mij zonder boe of ba om te vragen of ik de laatste ronde wel had gewonnen en op dag 2 nog 2 maal zonder iets te zeggen mij passeren... in de bus richting brussel passeert hij mij nogmaals en weer geen enekel woord, ik kon hem vermoorden...

zonder de frustratie die je zeker terug vind in mijn verslag heb ik mij enorm gejeund... mercie aan jonathan, maarten en jasper die er een mega weekend van gemaakt hebben ... !!!!
Better 1000 stupid goblins to attack that 1 baneslayer in defence ...
jan64
Legend

Post by jan64 » Tue Feb 15, 2011 5:35 pm

Idd, 15 jaar ofzo... Wim is nu 25...

Ik 45... dus de kans is redelijk groot dat ik al magic'te als hij nog een brave izegemse tiener was...

Ik ben begonnen in 2000 ( eerste preconstructed gekocht in de christiansen in Roeselare tijdens de kerstshopping :P :P ). Wim was dan 14,5 jaar...
They laugh at us,
We laugh at them,
Image
wolkens
Knight

Post by wolkens » Tue Feb 15, 2011 5:46 pm

euhm, ik ben er zeker van dat jan beter was of ik hoor... in de beginjaren was hij altijd voor me op prereleases enzo in roeselare en kortrijk!! daarna ben ik veel van hem beginnen leren omdat het een aardige goede kerel was...

ik denk dat we nu oongeveer op hetzelfde niveau zitten.
ik speel wel enkele sealed en draft en enkel life ...

iedereen speelt goed op zijn manier ;);)

tis goed dat we enorm veel kunnen lachen hebben met de 9 negers die je kon inhuren en de o zo soms erg grapppige mama (u moeder) jokes
Better 1000 stupid goblins to attack that 1 baneslayer in defence ...
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter

Post by Darth-Unkel » Tue Feb 15, 2011 6:13 pm

mooi verslag ..

vooral het laatste :twisted:
jan64
Legend

Post by jan64 » Tue Feb 15, 2011 8:47 pm

Mijn ronde 1 opponent was wel ne leuke...
Ne casual zwitser...

We spelen alle 2 zonder sleeves, we overhandigen de decks voor te shufflen, maar door onze conversatie weten we niet meer welk deck van wie is. Hij pakt gewoon eentje, en begint er in te kijken, en zegt dan dat het wss mijn deck is... En dat we dezelfde kaarten spelen :P :P . Soit, ik had al door dat hij casual was, dus maak daar geen probleem van. Dan moest hij mulliganen: hij legt de 7 kaarten op tafel, neemt de 6 volgende kaarten, en shuffled de 7 in zijn deck... :D :D :D :D Anyway, makkelijk gewonnen door redelijk goede draws :)
They laugh at us,
We laugh at them,
Image
FlyingFreak
Legend

Post by FlyingFreak » Wed Feb 16, 2011 12:05 am

r1 - bye (1-0)
r2 - heel erg slechte speler (2-0)
r3 - pro player die ook in het test groepje zit van Brad Nelson enzo, had wel nog geen 3de bye ^^. Heel erg slecht gespeeld van mij, moest gewonnen hebben :( (2-1)
r4 - slechte speler met slecht deck maar ik die mana flow zit en kei hard verlies :-/ (2-2)
r5 - goeie speler met matig deck wint g1 op een bom en wint g3 op diezelfde bom, spannende spelletjes (2-3 drop)

Heel erg ontevreden van mijn plays, doorheen het toernooi heb ik echt afschuwelijk gespeeld soms.

Maar .... Parijs was wel super leuk :D
FlyingFreak
Legend

Post by FlyingFreak » Thu Feb 17, 2011 12:32 am

zalig, mijn rating is NIKS veranderd na mijn weekendje Parijs :D
Post Reply