PTQ Enschede

Alles over Magic Toernooien. (reports, uitslagen, afspraak verzamelen, vervoer, ...)
Post Reply
FlyingFreak
Legend

PTQ Enschede

Post by FlyingFreak » Sun Mar 06, 2011 9:22 pm

Branco finale verloren :(

Hij ging winnen en dan topdeckt de tegenstander Jace waardoor Branco toch nog verliest.

Jammer, maar toch goed gedaan! :wink:
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter

Re: PTQ Enschede

Post by Darth-Unkel » Sun Mar 06, 2011 10:59 pm

Jammer .. dan moet het maar gebeuren in Gent hé.

Deck zal dus wel goed zijn !
Guest

Post by Guest » Sun Mar 06, 2011 11:37 pm

tzelfde deck gelijk laatst in brussel?
jan64
Legend

Post by jan64 » Mon Mar 07, 2011 1:53 pm

jammer, Branco, maar toch wel mooi gedaan hoor !!! =D> =D>

Decklijst kun je vinden op deckmasters...
Het zijn scans van de originele versie...

De aantallen van Branco staan er wel niet op, en het handschrift is niet het mooiste van de top 8 :P, wel herkenbaar als belg... Papier van Belgacom...

http://www.kvdeckmasters.org/Forum/inde ... c=13982.60" onclick="window.open(this.href);return false;
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
Blancoke
Planeswalker

Post by Blancoke » Mon Mar 07, 2011 1:59 pm

Nope

UW control met men secret tech 2 sowers op main (gigantisch goed niet normaal :D)

Maar finale
laatste spel

Ik had een 'kleine' voorsprong (het was de UW control mirror):

Ik had celestial connonade, sword, sower (op z'n squadron hawk). Hij had sword en mutavault (men connonade was getapped omdat ik hem aanviel en dan hij gechumped met zijn connonade). We hebben beiden geen kaarten in hand. En hij had wel tectonic edge (die hij vorige beurt niet kon activeren) (dus zoals ik zeg, klein voordeel had ik omdat ik kon aanvallen met sower en sword terwijl hij met mutavault + sword kon aanvallen en ik kon chumpen.) Het is zijn beurt en hij trekt jace, bounce sower val aan ik moet sower discarden en het spel is gedaan.

Nu zijn versie was veel beter in de mirror omdat hij 4 squadron hawks had die insane zijn in mirror (blokken creatures met sword en kunnen zelf aanvallen met sword).

Wel 3 toffe spelletjes en verloren van vriendelijke hollander (Nederlandse champ).

Verslag:
Ronde 1 vs Jund (Duitser)
1: Ik denk dat ik ga winnen en plots speelt hij volcanic fallout (main, had ik nie verwacht). Toch kan ik dit spel nog winnen via kitchen kinks + de 2 zwaarden
2: Hij trekt redelijk veel landjes en kan terug redelijk agressief zijn met men zwaarden en zo win ik.
1-0

Ronde 2 vs GW trap (Duitser)
1: Het eerste spel is hij on de play en komt snel uit de gates via 3x nest invader en 1 lotus cobra. Ik trek geen beesten en hij slaat megwn dood met die beesten xD
2: Ik ga on de play turn 4 linvala (dat gans z'n deck sluit). Daarna sower ik nog een paar beesten en win ik het spel
3: Deze was echt een triller. 2x Day of judgement op het juiste moment gecast (primeval titan resolved enzo), ik kan hem uiteindelijk doodslaan met men mutavault
2-0

Ronde 3 vs Bant (weeeral Duitser, en ze zijn alle3 gekomen met dezelfde auto :p)
1: hij heeft trage hand en ik vendillion clique en zie 3 mirran crusaders, elspet en baneslayer zzonder dubbel wit. Wanneer hij z'n wit trekt en z'n baneslayer speelt kan ik mijn sower spelen om het spel af te maken
2: Day of judgement en de beurt erna vendillion clique ik. Ik zie een baneslayer en een elspet en ik zeg dat hij ze mag houden (hij weet dus dat ik sower heb). Hij speelt baneslayer ik sower (in de hoop dat hij removal trekt). Dat doet hij niet en ik win
3-0

Ronde 4 vs Faeries
1: Hij heeft discard turn 1 voor men stoneforge gefollowuped met bitterblossom on de play en GG
2: Ik raap ene hand met 6 land en stoneforge mystic. Ik mulligan omdat als hij discard heeft ik zowiezo verlies en ik mulligan into hand met 4 land, mana leak en path to exile (ook niet bepaald denderend). Ik raap veel landjes bij en hij speelt ook goed en ik verlies
3-1

Ronde 5 vs Conscription bant (voor top 8)
1: Het eerste spel heeft hij de perfecte start on the play: Hierarch, turn 2 cobra, fetch, knight of reliquary. Toch kan ik nog stabiliseren maar op het momnet dat ik uittap (omdat ik moet) kan hij eldrazi conscription hardcasten en verlies ik
2: Hij keept een slechte hand (5 land, linvala, birds) en betaalt daarvoor cash. Het wordt snel 1-1
3: Spânnend spel, hij mist een landdrop turn 3 waardoor ik besluit agresief tes pelen in de hoop dat hij nei veel landjes bijtrekt. Natuurlijk trekt hij iedere beurt een land bij en dan heeft hij genoeg voor sovereigns of alara te spelen maar hij heeft hem gelukkig niet. Anders ging het wss nog spannender worden (ik kon wel nog chumpen eerste buert en dan DoJ spelen maar had niet zoveel follow up).

Ronde 6: Ik sta 4de en heb de hoogste resistence van alle spelers, ik draw

Uiteindelijk blijf ik 4de, op naar top 8!!

Kwartfinale: vs Timesieve - open the vaults(lees BYE)
1: Hij verliest de dice roll en hij mulligant naar 3... Ik ga turn 3 kitchen finks, turn 4 finks turn 5 sower (op niet swant hij speelt geen beesten maar om druk te zetten) en ik win
2: Ik ga wss verliezen want hij begint met combo'en. Dan speelt hij prophetic prism. Daarna speelt hij een andere spell en ik roep de judge om te zeggen dat hij vergeten is een kaart te trekken. Het is zijn 3de warning voor dat en hij krijgt game loss :D.

Halve finale: Agro elves
1: Ik win de dice roll en heb path voor z'n eerste archdruid. Z'n 2de archdruid sower ik en ja dan duurt het niet lang voor ik het spel neem via swords
2: On the draw, ik mulligan into een hand met 5 land en 1 cryptic command, ik heb lang nagedacht maar besloot te keepen. Ik heb basically 6 kansen om een day of judgement te drawen (eerste 4 beurten drawstep, dan tap + draw met cryptic en dan nog een drawstep). Ik raap 5 landjes na elkaar en ik sta op 2 en dan trek ik... Day of judgement :D hop (5 voor 1). Beurt erna speelt hij weer 2 beesten maar ik trek kitchen finks (en heb mutavault). Ga terug naar 4 en hij speelt leading stampede into 4 elves waarvan 3 lords). Hij kan nog 1 lord spelen en valt niet aan. Ik trek dan.. Path to exile. Hij speelt 1 lord (uit vrees voor een 2de day) en hij valt aan, ik speel path op z'n lord van vorige beurt en kan kitchen finks traden met 1 elf (komt terug) en mutavault chump). Ik ga naar 6, tis mijn beurt terug en ik trek.. Mirran crusader. Ik speel hem hij speelt z'n andere lord maar kan niet voordelig aanvallen. Dan trek ik.. Sower :D. Ik win dat spel met echt 5 topdecks na elkaar..

Finale vs UW control (met squadran hawks main :()
1: Eerste spel heb ik stoneforge mystic turn 2 (key in de matchup) on the play. Helaas heeft hij hem ook maar ik kan dus als eerste aanvallen met counter backup en zo win ik.
2: Ik keep een hand met stoneforge mystic. Hij heeft terug ook één gefollow upped met squadron hawk die mijn stoneforge mystic slechter maakt). Hij wint dat spel (ik moest trouwens dit spel mulligan naar 5)
3: Ik heb een hand met stoneforge mystic (Zei ik al dat die key was in de match up?). Ik speel mijn stoneforge turn 2 en rara, hij heeft hem ook :D (dus we hadden telkens beurt 2 stoneforge :D). Helaas heeft hij ook terug squadran hawk wat het voor mij insanely moeilijk maakt om te winnen. Toch outplay ik hem volledig en we komen in de situatie zoals hierboven vermeld.

Ik heb echt wel toffe dag gehad, tegen vriendelijke mensen gespeeld, met anderen gebabbeld etc. Het deck is ook typisch een deck voor mij dus ik ga het blijven spelen, mss ook met squadron hawks.
Image
Blancoke
Planeswalker

Post by Blancoke » Mon Mar 07, 2011 2:03 pm

Hohja, maar best dat er ineamnd de nummers van mijn decklist weet, zo secret enzo :D
Image
elladan
Battle Mage
Battle Mage

Post by elladan » Mon Mar 07, 2011 2:43 pm

Amai, da zal nogal vuurwerk gegeven hebben ginds ? :twisted: #-o
D'n Branco kan het nog altijd é... =D> Jammer van de finale. :cry:
Destruction is the work of a moment, creation is the work of a lifetime.
Blancoke
Planeswalker

Post by Blancoke » Mon Mar 07, 2011 2:50 pm

elladan wrote:Amai, da zal nogal vuurwerk gegeven hebben ginds ? :twisted: #-o
Haha eric :D

We hadden ook afgesproken vooraf, als er ooit iemand zou vragen: Hoe zit dat nu eigenlijk met jullie regering (al lachend) dat we zouden anwoorden: Hoe zit dat nu eigenlijk met jullie vuurwerkopslagplaatsen :p

Helaas heb ik vooral tegen duitsers gemoeten :p
Image
Post Reply