Gameday New Phyrexia ZATERDAG 11/6

Alles over Magic Toernooien. (reports, uitslagen, afspraak verzamelen, vervoer, ...)
Post Reply
xaldin
Legend

Gameday New Phyrexia ZATERDAG 11/6

Post by xaldin » Mon May 23, 2011 10:46 am

http://www.woodlandmages.be/index.php?o ... &Itemid=58" onclick="window.open(this.href);return false;
Blancoke
Planeswalker

Re: Gameday New Phyrexia ZATERDAG 11/6

Post by Blancoke » Mon May 23, 2011 11:22 pm

examens :(
Image
xaldin
Legend

Post by xaldin » Mon Jun 06, 2011 12:38 pm

Image
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter

Post by Darth-Unkel » Fri Jun 10, 2011 11:50 am

Helaas werden de kaartjes nog niet opgestuurd - probleem met onze winkel ...

De kaartjes worden uiteraard wel nog geleverd maar het zal dus niet meer op de gameday zelf zijn.

We houden die tegoed !
jan64
Legend

Post by jan64 » Sat Jun 11, 2011 4:31 pm

Hou ze maar mooi langs de kant...
De volgende keer dat ik langskom zal wss in Sept. zijn met de nieuwe PR... Hopelijk denken we er dan nog aan :P
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter

Post by Darth-Unkel » Sat Jun 11, 2011 5:47 pm

Ik zal ze persoonlijk bewaren !
:lol:
Iceking
Legend

Post by Iceking » Sat Jun 11, 2011 6:54 pm

en jan heeft gewonnen met een mietjesdeck :-D
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter

Post by Darth-Unkel » Sat Jun 11, 2011 7:17 pm

met branco z'n mietjesdeck !
jan64
Legend

Post by jan64 » Sat Jun 11, 2011 8:09 pm

Over het Mietjesdeck wil ik nog eens één en ander zeggen:

Jan, je hebt groot gelijk dat je dat deck speelde!!!

Bij constructed events zullen er ALTIJD level-verschillen zijn tussen de kwaliteit van de decks. Je kunt daar gewoon niet onderuit.
Sommige spelers hebben nu éénmaal meer kaarten dan andere. Gameday of PTQ of NQ of whatever, iedereen is steeds vrij een deck te kiezen binnen het toepasselijk formaat.
Het argument dat jan het deck dat hij met zijn kaarten maakte voor Branco wilde spelen vind ik terecht. Hij investeert nu éénmaal in die kaarten, en kan er inderdaad zeer weinig mee spelen.
Anderen opteren voor meer casual decks, en dan moet je er ook vanuit gaan dat als je in de hogere regionen van de rangschikking speelt, zulke getunede decks zal tegenkomen.
Dit zal je altijd hebben, ongeacht het formaat. De komende maanden zal Commander populair worden, wel, reken er maar op dat er daar ook getunede tier-1 decks zijn. Je kan zo lijsten vinden voor een goed commander deck voor 1-1 of voor group-play. Daar het steeds singleton is, is het verschil iets minder, maar verschil zal er altijd zijn. De release met de preconstructed decks is de enige keer dat je met gelijkwaardige decks zal strijden, geniet er dan maar van ! Vooral het feit dat Commander kan gemaakt worden vanuit zo'n grote cardpool, en velen hier geen toegang tot hebben maakt het formaat alleen al niet evenwichtig...
Daarom vind ik het momenteel leuker om constructed MtG-online te spelen. In de casual room speel je bijna altijd tegen casual decks. De meeste mensen daar maken decks met de kaarten die ze hebben uit drafts, en investeren niet in virtuele kaarten. Met uncommons en commons, en enkele rares die toevallig in het deck passen kan je soms aardig uit de hoek komen online.

Dus: Het is niet leuk om tegen zulke decks te spelen, maar bij een zogenaamd casual event moet je er rekening mee houden. Je weet dat dark-blade er zal zijn, dus moet je zorgen dat je, toch zeker op SB, een paar oplossingen hebt voor hun equipments. Zonder deze zijn ze al veel minder.

Dus jan: terechte winst! Je hebt er uiteindelijk ook voor gestreden. Ik had ook kunnen winnen van jou, Renzo ook... So be it!

BTW, verleden jaar speelde ik een Gameday in Oostende, daar waren er verschillende Jund decks... Deze waren toen minstens even irritant als Dark-blade nu... En waren veel minder skill-intensive dan dark-blade, NEE, jund was nog 10 keer erger dan darkblade :evil:
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter

Post by Darth-Unkel » Sat Jun 11, 2011 9:59 pm

Daarom dat ik het deck ook eens wou proberen ... ik heb enorm véél fouten gemaakt en had idd bijna twee keer verloren. Renzo was twee keer manascrew in de finale ( en dat heeft dus niks te maken met mijn deck ).
Iceking
Legend

Post by Iceking » Sat Jun 11, 2011 10:50 pm

maar anderzijds jan hebben we nog twee extra spelletjes gespeeld en was het dus 1-1
Blancoke
Planeswalker

Post by Blancoke » Sun Jun 12, 2011 9:52 am

jahaha :D, goed gedaan jan!!

Trouwens, zo skill intensive is dark blade nu ook niet hoor, éénmaal je een paar spelletjes gespeeld hebt kun je bijna spelen op auto piloot (ok, het komt natuurlijk wel niet in de buurt qua skillniveau van jund, dat was absurd en kon mijn hond een tornooi winnen).
Image
Post Reply