M10 - nieuw combat systeem

Als je vragen of problemen met het reglement dan kan je hier terecht.

User avatar
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter
Posts:2882
Joined:Sat Jun 23, 2007 10:01 am
M10 - nieuw combat systeem

Post by Darth-Unkel » Wed Jun 10, 2009 1:03 pm

Er zijn een heleboel veranderingen op til.

De grootste is die van de combatstep.

Kort samengevat. Van zodra je naar de damage dealing gaat kan je niks meer spelen. Het is dus bv niet meer mogelijk om met een mogg fanatic te blocken, damage op de stack te laten gaan en hem dan nog sacken.

Vanaf nu moet je mogg in het spel zijn als je hem wil sacken. Dus ofwel blocken ... ofwel sacken.

Alle info :

http://www.wizards.com:80/magic/magazin ... eature/42a
Last edited by Darth-Unkel on Sat Jul 10, 2010 8:50 am, edited 1 time in total.
User avatar
jan64
Legend
Posts:1921
Joined:Sun Jun 24, 2007 12:02 pm

Post by jan64 » Wed Jun 10, 2009 1:24 pm

ook mms belangerijk: multiple instances of lifelink are no longer cumulative.

dus een hamer op een war monk geeft geen dubbel lifegain meer...
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
User avatar
stone_d
Legend
Posts:1114
Joined:Fri Jul 13, 2007 6:27 pm

Re: M10 - nieuw combat systeem

Post by stone_d » Wed Jun 10, 2009 1:35 pm

Darth Unkel wrote:Er zijn een heleboel veranderingen op til.

De grootste is die van de combatstep.

Kort samengevat. Van zodra je naar de damage dealing gaat kan je niks meer spelen. Het is dus bv niet meer mogelijk om met een mogg fanatic te blocken, damage op de stack te laten gaan en hem dan nog sacken.

Vanaf nu moet je mogg in het spel zijn als je hem wil sacken. Dus ofwel blocken ... ofwel sacken.

Alle info :

http://www.wizards.com:80/magic/magazin ... eature/42a
Je kan toch wel blocken en voor damage em sackken?
A creature with deathtouch is so deadly in combat that it overrides the new rules for assigning combat damage.
User avatar
jan64
Legend
Posts:1921
Joined:Sun Jun 24, 2007 12:02 pm

Post by jan64 » Wed Jun 10, 2009 1:40 pm

Ja, maar dan doet hij geen combat damage meer...

en:
what's also important is the change of lifelink which will become a static ability and you will now be able to block with your 3/4 monk when on 1 life, let a 1/1 pass and finish combat at 2 life
dus de lifelink is niet meer NA combat damage...
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
User avatar
stone_d
Legend
Posts:1114
Joined:Fri Jul 13, 2007 6:27 pm

Post by stone_d » Wed Jun 10, 2009 1:53 pm

Pff... die verandering zijn maar pas in werkig al M10 uitkomt he? Dus na nats?
A creature with deathtouch is so deadly in combat that it overrides the new rules for assigning combat damage.
User avatar
Darth-Unkel
Dwarf Fighter
Dwarf Fighter
Posts:2882
Joined:Sat Jun 23, 2007 10:01 am

Post by Darth-Unkel » Wed Jun 10, 2009 3:29 pm

yep

na nats
User avatar
Blancoke
Planeswalker
Posts:2927
Joined:Sun Jun 24, 2007 1:16 pm

Post by Blancoke » Wed Jun 10, 2009 4:54 pm

echt stom :P, ze willen het makkelijker maken voor nieuwe spelers, maar die gaan dus niets van die oude kaartjes begrijpen :P.

maarja zoals elders vermeld
't leven gaat door, met of zonder combattricks
Image

Path to exile... Ik verwachtte door die kaart al een naamverandering van de RFG zone 8)
Image
User avatar
Lotteville
Knight
Posts:220
Joined:Mon Jun 25, 2007 9:58 am

Post by Lotteville » Thu Jun 11, 2009 9:02 am

dus als ik het goed begrijp gaat het als volgt:

ik declare attack, opp declares block, ik duid de volgorde van blocks aan, daarna kunnen spells gespeeld worden (destroy, bounce, sac stuff, beestje removen, sorry exilen...) en dan wordt de damage gedeald door de beesten die op dat moment nog in play... sorry on the battlefield zijn. klopt dit.

et en plus moet je dus altijd lethal damage doen op de beesten in de volgorde die opgegeven hebt.

graag bevestiging van onze rules experts
User avatar
Blancoke
Planeswalker
Posts:2927
Joined:Sun Jun 24, 2007 1:16 pm

Post by Blancoke » Thu Jun 11, 2009 9:22 am

Klopt,
komt er gewoon op neer dat je van vooraf moet zeggen welke beesten je wilt dooddoen en dat er geen damage meer op de stack gaat.
Image
User avatar
Lotteville
Knight
Posts:220
Joined:Mon Jun 25, 2007 9:58 am

Post by Lotteville » Thu Jun 11, 2009 10:57 am

dusbeesten die je na damage kunt saccen (mogg fanatic, sakura tribe elder,) zijn dus opeens niet meer zo goed als ze waren.

jammer, zo verdwijnen er heel wat trucs en skills en onverwachte wendingen uit het spel
User avatar
FlyingFreak
Legend
Posts:2377
Joined:Sun Jun 24, 2007 7:53 pm

Post by FlyingFreak » Thu Jun 11, 2009 5:17 pm

Ik besef nu pas hoe slecht Affinity (Arcbound Ravager) zal worden met deze regel :cry:
User avatar
Blancoke
Planeswalker
Posts:2927
Joined:Sun Jun 24, 2007 1:16 pm

Post by Blancoke » Thu Jun 11, 2009 5:56 pm

Affinity was toch al outdated in extended ;).
Image
User avatar
stone_d
Legend
Posts:1114
Joined:Fri Jul 13, 2007 6:27 pm

Post by stone_d » Fri Jul 10, 2009 1:57 pm

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 8B5D97152B

Simpele uitleg voor iedereen die niet wil lezen en gewoon filmpjes wil bekijken :D

Het zijn bijna alle regelsveranderingen. (Zijn ook een paar niet verandering bij, gewoon trample toegepast op nieuw combat systeem bv)

Deze nog:

No more mana burn!
Mana pools still empty at the end of phases (and now steps, too). This means Upwelling is not useless. When your mana pool empties
at the end of a phase or step, you no longer lose 1 life for each unused mana. This rules change makes Sands of Time even worse, but
improves Braid of Fire

Mulligans are now simultaneous, the player who will go first chooses whether or not to mulligan his/her hand and states their choice to their opponent. In turn, the opponent or next person to go will choose to either mulligan or keep their hands. Then all players who choose to mulligan their hands will mulligan at the same time.
A creature with deathtouch is so deadly in combat that it overrides the new rules for assigning combat damage.
User avatar
Blancoke
Planeswalker
Posts:2927
Joined:Sun Jun 24, 2007 1:16 pm

Post by Blancoke » Fri Jul 10, 2009 3:02 pm

ZALIG oe da ze met die vingers tonen hoeveel dmg alles doet :P
hilarisch
Tis lik ne comedy show :P
Image
User avatar
FlyingFreak
Legend
Posts:2377
Joined:Sun Jun 24, 2007 7:53 pm

Post by FlyingFreak » Fri Jul 10, 2009 4:15 pm

Branco wrote:ZALIG oe da ze met die vingers tonen hoeveel dmg alles doet :P
hilarisch
Tis lik ne comedy show :P
Jammer dat ze darksteel colossus niet hebben gebruikt als voorbeeld (11 vingers) :P
Post Reply