MKM Average Price => Price Trend

Kaarten lenen, ruilen, kopen & verkopen.
Post Reply
misterQ
Legend

MKM Average Price => Price Trend

Post by misterQ » Tue Jul 29, 2014 11:29 am

Eindelijk!

Magic Card Market heeft de "average price" vervangen door de "average sell price" wat voor een meer realistisch gemiddelde zorgt, namelijk het gemiddelde van de prijs waaraan de kaart de laatste 30 keren werkelijk verkocht is.

Ik baseer me al meer dan een jaar op deze grafiek om mijn kaartjes te listen. Het is ook een fairer gemiddelde om trades op te baseren maar de grafiek is niet zichtbaar op smartphones. Dat behoort nu ook tot het verleden :D

Mijn meest recente trade was een slechte trade voor mij gebaseerd op het gewoon gemiddelde. Ik weet niet meer precies hoeveel, ongeveer het dubbele. Met het nieuw gemiddelde is de trade gelijk opgaand (licht in mijn voordeel, 30 cent ofzo)

Dus als ik die trade ter plekke had opgezocht met mijn smartphone, dan ging ik waarschijnlijk nog een kaartje bijgevraagd hebben, terwijl het eigenlijk ok was.
"Expect my visit when the darkness comes. The night I think is best for hiding all."
—Ouallada

Image
jan64
Legend

Re: MKM Average Price => Price Trend

Post by jan64 » Sun Aug 10, 2014 11:09 am

Die "price trend" staat nog niet op punt naar mijn gevoel...
Soms is die idd ok, maar soms ligt die lager dan de goedkoopste kaart ( selectie engels)! blijkbaar moeten andere talen dit gemiddelde sterk naar beneden trekken.
Toch aan te raden eens te scrollen tussen de prijzen...

BTW, MKM is wel een goede verkoopssite!
Zit ondertussen al boven de 230 orders ( met een gemiddelde van boven de 20€ :roll: )

Die russische boxen die ik vroeger kocht brengen me nu wel op hoor!
( vb: engelse kitchen finks: 3€ russische: 7€ ding ding...;spectral prossesion: eng: 0,9, rus: 2,2€; zelfs russische mulldrifters gaan vlot van de hand tegen 0,3€/st)
Vooral de dure spoilerkaarten geven dan een mooie meerwaarde, en vooral de dure kaarten gaan makkelijkst weg!
They laugh at us,
because we are different,
We laugh at them,
because they are all the same.
Image
Post Reply